miércoles, 14 de mayo de 2014

V TRAIL MONTROIG

Diumenge, dia 11, la nostra sòcia, Raquel Garsaball, va participar en la V Trail de Montroig. Una interessant cursa situada entre les boniques serres prepirinenques, a la comarca de la Noguera. Era un recorregut exigent de 26km i uns 1.100 metres de desnivell aproximat, al voltant del pantà de Sant Llorenç de Montgai. Van acabar 109 valentes i valents, entre elles la Raquel, que va fer un gran paper, quedant cinquena en categoria femenina.

Aquí teniu la seva divertida crònica:

Després d'estar uns dies sense poder anar a córrer, tinc un mono de córrer impressionant i més sabent que el diumenge m'espera una cursa de muntanya molt dura, la Trail Montroig de Sant Llorenç de Montgai.
El dimarts anem amb uns companys a la platja i no se m'acudeix res més que fer 12km per la platja, un error molt gran! em vaig encetar els dits amb l'aigua i tota la setmana amb els bessons fets pols! divendres de cap al fisio i m'els va deixar preparats!

Arriba el dia de la cursa, molts nervis pel gran desnivell que pugem amb pocs km! no trobo cap cara coneguda i tothom es veu força preparat, espero que les aparences enganyin jeje!

La Raquel en una sortida explosiva
Em col·loco davant la línia de sortida, donen el tret de sortida, la gent comença molt fort, miro el GPS i vaig a 4:20 el km, així durant 2km de terreny pla, a partir d'aquí ja ens endinsem a la muntanya, fins al km 8 és pot córrer bé, anem per corriols que ja me'ls conec i em trobo molt còmoda, a partir del km 8 ja comença una verdadera tortura! una pujada interminable, 1.100m de desnivell positiu! començo a pujar, em situo la 3a noia però no tarden gaire en adelantar-me, començo a notar els bessons i cada pas que faig noto una puntxada, però no paro de pujar amunt, em concentro en la respiració i ja arribaré!

Per fi arribo al cim, s'ha de dir que el paisatge és al·lucinant, aprofito per fer fotos i així descanso una mica, arribo a l'avituallament, fa moltíssima calor així que m'hidrato molt bé! ara toca baixar, això ja ho porto millor però he d'anar amb compte perquè hi ha molta pedra suelta! lo que se'm donava bé ara començo a patir de quàdriceps, genoll i puntxades als ronyons, afluixo una mica el ritme fins arribar a terreny pla, agafo un ritme còmode i vaig fent. De lluny observo una noia, serà el meu objectiu! començo apretar i l'aconsegueix agafar, però resulta que és un noi amb grenyes jeje! bé també m'animo per adelantar algú!

Ja estem al km 20, pasem per un camí pel costat dels trossos on està ple de mosquits, no porto ulleres ja què no feia sol i m'entren als ulls, en un avituallament m'he tirat beguda isotònica pensant que era aigua i es clar, se m'apeguen tots els mosquits jeje!

Arribo a l'avituallament i aquest cop ja vigilo en tirar-me aigua jeje! al beure sembla que em tornen les forces i a per l'esprint final!!

Ja estic al km 24 i em dono ànims mentalment al pensar que sol em queden 2km, tornem a baixar, els dits dels peus i les cames em fant un mal horrorós però no puc parar pel que em queda, miro el GPS i vaig pel km 27, que no s'acaba mai aquest patir???

Arribo ja al poble i augmento ritme perquè vull que s'acabi ja! a sobre a l'arribar a baix, un noi em diu que he de donar un tomb a una granja quan pensava que era recte, si no cal fer més km!! jeje! ja veig l'arc d'arribada, arribo amb esprint i directa al pantà a veure si recupero cames jeje!!

Una cursa molt dura però que val la pena fer-la, almenys un cop jeje!


Raquel Garsaball

Podeu consultar les classificacions de la cursa aquí
Podeu consultar les caractéristiques de la cursa aquí
Podeu consultar les classificacions de la lliga interna aquí

No hay comentarios:

Publicar un comentario